Hoppas du njuter av december och har tid för dig sjĂ€lv, familj och vĂ€nner. Även om du vill ha mycket pĂ„ plats inför jul o nyĂ„r Ă€r det fint att trycka pĂ„ pausknappen och ta nĂ„gra medvetna djupa andetag emellanĂ„t. Kan tyckas som liten sak men det gör mĂ€rkbar skillnad- halten av stresshormoner sĂ€nks, hjĂ€rnan fĂ„r nytt syre och hjĂ€rtat mĂ„r mycket bra av mini pausa.

Jag har gjort en egen To- do List för julen!

  1. Sakta ner tempot
  2. LĂ€gga ner mobilen
  3. Le mot en frÀmling
  4. GĂ„ ut i naturen
  5. Landa in o lyssna
  6. Andas djupt
  7. Vara hÀr o nu
  8. Uppskatta
  9. Reptera

Det hÀr handlar inte om att tÀcka över kÀnslor med ett smileymÀrke eller trycka ner dem med mer julkaka. Det handlar om att ta sig tid att sakta ner och faktiskt kÀnna det som Àr hÀr, erkÀnna, lyssna pÄ dem och slÀppa det som behövs. NÀr du gör det kan du vÀlja nÄgot frÄn julllistan eller nÄgot annat som ger tid Ät dig sjÀlv.
Inte bara kÀnner du dig mycket bÀttre utan kanske börjar du ocksÄ uppskatta Ànnu mer den du Àr och hur lÄngt du har kommit.

Det Ă€r min önskan för dig nĂ€r Ă„ret Ă€r slut! ✹